Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/emm8_new/www/powisle.waw.pl/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/emm8_new/www/powisle.waw.pl/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Drukuj stronę - II linia metra

Forum Warszawa Powiśle

Dyskusje => Nowe inwestycje => Wątek zaczęty przez: snecz w Styczeń 24, 2007, 09:06:06 am

Tytuł: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Styczeń 24, 2007, 09:06:06 am
Ze strony Metro Warszawskie:
Cytuj
Wyznaczony przebieg drugiej linii metra, planowany przez władze architektoniczne Warszawy, zakłada poprowadzenie trasy z zachodniej części miasta, z Chrzanowa, na praską stonę Wisły i zakończenie linii w jej północnej części na osiedlu Bródno, a w południowej na Gocławiu. Odgałęzienie południowego odcinka miałoby być zlokalizowane w okolicy stacji Stadion. Przy linii metra w okolicy stacji Dw. Wschodni powstałaby stacja techniczno-postojowa Kozia Górka. Długość całej II linii metra wynosić ma około 27 km.

(http://i139.photobucket.com/albums/q281/Marek_photo/2liniaaktualna_d.gif)

Obecnie Metro Warszawskie przygotowuje inwestycję budowy centralnego odcinka II linii metra, łączącego Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Jego długość to około 6 km, na których zbudowanych zostanie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

(http://i139.photobucket.com/albums/q281/Marek_photo/2liniacentralny_d.gif)

Następnie trasa poprowadzona zostanie na wprost w kierunku Wisły. Stacja "Powiśle" będzie wybudowana w ciągu ulicy Tamka na skrzyżowaniu z Wybrzeżem Kościuszkowskim.

(http://i139.photobucket.com/albums/q281/Marek_photo/powisle_d.gif)


Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: Levittoux w Styczeń 24, 2007, 11:38:15 am
Jak widać chcą zrobić stację, nie jak nakazuje rozsądek w rejonie skrzyżowania Tamki z Dobrą, ale w środku łąki nad rzeką.
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Styczeń 24, 2007, 02:21:39 pm
W sumie nie wiem czy to jest ostateczne rozwiązanie bo słyszałem też że przystanek Powiśle ma być na wysokosci Zajęczej  ???
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Marzec 07, 2007, 10:32:08 am
Też myslałem że zbudują tą stację wzdłuz ulicy Zajęczej(od Browarnej do Dobrej) tudzież Tamki ale jak się okazało "ze względu na bardzo zły stan okolicznych kamienic stacja została przesunięta bliżej Wisły" ::) - to z wikipedii, także jest szansa że coś się zmieni. Trzeba poczekać na jakiś projekt to wtedy zobaczymy

O znalazło się coś. tu jest o zmianie lokalizacji stacji Powiśle:
http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new/index.php?dzial=komunikaty&strona=komunikaty_archiwum&poczatek=2006-08&ak_id=8278&kat=9 (http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new/index.php?dzial=komunikaty&strona=komunikaty_archiwum&poczatek=2006-08&ak_id=8278&kat=9)

Czyli jednak przy Wybrzeżu. Chociaż znalazłem na stronach Metra Waw przetarg (http://www.metro.waw.pl/page.php?id=297 (http://www.metro.waw.pl/page.php?id=297)) na ocenę stanu budynków, który jeszcze nie został tak naprwadę rozstrzygnięty :o. Także nie za bardzo rozumiem o co chodzi z tą zmianą lokalizacji stacji???
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Marzec 07, 2007, 12:08:41 pm
Dzięki za informację.
No właśnie. Namieszali trochę.  ???
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: Cezar w Marzec 14, 2007, 01:59:07 pm
A ja się cieszę, że tory Metra nie będą lecieć pod moją kamienicą. Jak byłem mały to w nocy podłoga nam skakała jak ciężarówki dowoziły węgiel do EC Powiśle, to strach pomyśleć co by było, jakby stacja Metra była na skrzyżowaniu Tamki i Dobrej...
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Marzec 14, 2007, 03:21:02 pm
eee wątpie czy odczuwałbyś obeność metra, spojrz na I linii też przebiega przez mocno zabudowane tereny i w tej chwili mieszkańcy nie mają żadnych problemów fakt że były jakieś drgania przy stacji pl.wilsona,ale zostały usunięte ;D, chyba przez wymianę zestawów kołowych

A druga linia pewnie będzie szła dużo głębiej niż pierwsza także nie sądzę aby były jakieś problemy 8)
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: Levittoux w Marzec 17, 2007, 04:05:37 pm
To że będzie dużo głębiej to pewne, bo musi przejść pod rzeką.
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Marzec 21, 2007, 08:08:44 am
Chyba fajnie byłoby wysiadać bliżej Wisły.
No właśnie. Ale tak swoja drogą to ciekawe jak głęboko będą musieli zejść. Przecież na tej wysokości jest też tunel Wisłostrady. No i jak pisze Schayer - najważniejsze - sama Wisła  :)
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Marzec 21, 2007, 10:10:22 am
Gdzieś czytałem niedawno, że stacja Nowy świat ma być na głębokości ok.30 m, co jest ponoć spowodowane właśnie przejściem pod Wisłą, więc stacja Powiśle pewnie nie będzie tak głęboko, aczkolwiek pewniej powyżej średniej ( średnie zagłębienie peronu poniżej poziomu terenu na pierwszej linii wynosi ok. 12,2 m), ale to i tak nic w porównaniu z moskiewskim metrem gdzie najgłębsza stacja leży 84 m pod powierzchnią :o. To dopiero jest dziura
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Marzec 21, 2007, 12:27:50 pm
ale to i tak nic w porównaniu z moskiewskim metrem gdzie najgłębsza stacja leży 84 m pod powierzchnią :o. To dopiero jest dziura

O. Fakt. Nie znam się na tym ale stacja metra 80m pod ziemią to robi wrażenie  :o
Fajny temat. Może ktoś wie coś więcej o budowie takiego tunelu pod rzeką?
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Kwiecień 25, 2007, 10:56:04 am
Znalazlem to dziś na innym forum o Wawie

Cytuj
ze strony www.um.warszawa.pl

Budowa II linii metra od stacji "Rondo Daszyńskiego" do stacji "Dworzec Wileński" w Warszawie. Teren
inwestycji obejmuje swym zasięgiem obszar w rejonie ulic: Kasprzaka, Prosta, Świętokrzyska, Tamka, Sokola, Targowa i zlokalizowany
jest na terenie trzech dzielnic: Woli, Śródmieścia i Pragi Północ.


Obwieszczenie

Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz.717 ze zm.)


Prezydent m.st. Warszawy zawiadamia, że w dniu 12.03.2007 r. została wydana decyzja Nr 112/WOL/ŚRÓ/PRN/07 o ustaleniu lokalizacji
inwestycji celu publicznego polegająca na budowie II linii metra od stacji "Rondo Daszyńskiego" do stacji
"Dworzec Wileński" w Warszawie.

Teren inwestycji obejmuje swym zasięgiem obszar w rejonie ulic: Kasprzaka, Prosta, Świętokrzyska, Tamka, Sokola, Targowa i
zlokalizowany jest na terenie trzech dzielnic: Woli, Śródmieścia i Pragi Północ.

W związku z powyższym informuję , że można się z nią zapoznać w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st.
Warszawy w Wydziale Realizacji Urbanistycznej , Plac Defilad 1, PKiN, piętro XVII, pokój 1723.

Ciekawe czy zdążą chociaż zrobić ten odcinek do Stadionu przed ME 2012, jakoś nie jestem zbytnim optymistą :-\

Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: filosss w Kwiecień 25, 2007, 12:30:43 pm
Znalazlem to dziś na innym forum o Wawie

Cytuj
ze strony www.um.warszawa.pl

Budowa II linii metra od stacji "Rondo Daszyńskiego" do stacji "Dworzec Wileński" w Warszawie. Teren
inwestycji obejmuje swym zasięgiem obszar w rejonie ulic: Kasprzaka, Prosta, Świętokrzyska, Tamka, Sokola, Targowa i zlokalizowany
jest na terenie trzech dzielnic: Woli, Śródmieścia i Pragi Północ.


Obwieszczenie

Zgodnie z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz.717 ze zm.)


Prezydent m.st. Warszawy zawiadamia, że w dniu 12.03.2007 r. została wydana decyzja Nr 112/WOL/ŚRÓ/PRN/07 o ustaleniu lokalizacji
inwestycji celu publicznego polegająca na budowie II linii metra od stacji "Rondo Daszyńskiego" do stacji
"Dworzec Wileński" w Warszawie.

Teren inwestycji obejmuje swym zasięgiem obszar w rejonie ulic: Kasprzaka, Prosta, Świętokrzyska, Tamka, Sokola, Targowa i
zlokalizowany jest na terenie trzech dzielnic: Woli, Śródmieścia i Pragi Północ.

W związku z powyższym informuję , że można się z nią zapoznać w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st.
Warszawy w Wydziale Realizacji Urbanistycznej , Plac Defilad 1, PKiN, piętro XVII, pokój 1723.

Ciekawe czy zdążą chociaż zrobić ten odcinek do Stadionu przed ME 2012, jakoś nie jestem zbytnim optymistą :-\



Ww decyzja (tzw. lokalizacyjna) jest pierwszą ( w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) niezbędną do rozpoczęcia budowy II linii metra. Nastepna w kolejności jest decyzja środowiskowa, a póxniej dopiero pozwolenie na budowę. No mnie osobiście cieszy wydanie decyzji lokalizacyjnej. Ciekawe kiedy Metro wystapiło z wnioskiem o nią. Muszę pogrzebać na stronach metra... Jednak czuć przyspieszenie związane z EURO 2012. O Metro jestem spokojny... Gorzej ze stadionem:)

Co do głebokości:
Najgłębiej będzie ulokowana stacja Nowy Świat (27-29 metrów). II linia bedzie głębiej z uwagi na przejście pod I linią metra, pokonanie łagodnie skarpy i przejście pod Wisłą. I akurat Nowy Świat wypada najgłebiej. Powiśle będzie nieco płycej, ale i tak bedzie to 25 metrów. Obecniej najniżej jest położona stacja Centrum (12 metrów - tylko).

Co do głebokości - najgłebsze metro na świecie jest w stolicy Korei Północnej - Phenian i 120 metrów pod ziemią... Nieźle co...
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Kwiecień 25, 2007, 01:34:37 pm
Cytuj
No mnie osobiście cieszy wydanie decyzji lokalizacyjnej
Nie no mnie też jak najbardziej cieszy ta decyzja ale to przeczytałem w stołecznej
Cytuj
...Okazuje się, że władze metra teraz chcą zamawiać kolejne analizy. Kończone właśnie studium wykonalności to za mało. Będzie ono pokazywało trasę w skali 1:500. Metro chce mieć jeszcze bardziej szczegółową koncepcję - w skali 1:250. - Chodzi o to, żeby linię metra dokładnie wrysować w miasto, tak by później uniknąć niespodzianek - mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego...
Pełny tekst tu:http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4047475.html (http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4047475.html)

i zachwycony nie jestem, aczkolwiek nie wiem czy to się wiąże z wydaniem kolejnej decyzji lokalizacyjnej czy jak ??? i czy ta informacja jest w miarę rzetelna :-\

Cytuj
Gorzej ze stadionem:)
I tu się w pełni zgadzam, nie wiem jak oni mają zamiar to zrobić ale będą mieli nie lada problem. Miejmy nadzieje że nie będzie jakiejs pacyfikacji kupców ???

Cytuj
Phenian i 120 metrów pod ziemią

WOW  :o :o
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Kwiecień 25, 2007, 09:08:35 pm

Co do głebokości - najgłebsze metro na świecie jest w stolicy Korei Północnej - Phenian i 120 metrów pod ziemią... Nieźle co...

Nieźle, nieźle. Z jakiego powodu?
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: filosss w Kwiecień 26, 2007, 11:20:11 am
Cytuj
No mnie osobiście cieszy wydanie decyzji lokalizacyjnej
Nie no mnie też jak najbardziej cieszy ta decyzja ale to przeczytałem w stołecznej
Cytuj
...Okazuje się, że władze metra teraz chcą zamawiać kolejne analizy. Kończone właśnie studium wykonalności to za mało. Będzie ono pokazywało trasę w skali 1:500. Metro chce mieć jeszcze bardziej szczegółową koncepcję - w skali 1:250. - Chodzi o to, żeby linię metra dokładnie wrysować w miasto, tak by później uniknąć niespodzianek - mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego...
Pełny tekst tu:http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4047475.html (http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4047475.html)

i zachwycony nie jestem, aczkolwiek nie wiem czy to się wiąże z wydaniem kolejnej decyzji lokalizacyjnej czy jak ??? i czy ta informacja jest w miarę rzetelna :-\

Cytuj
Gorzej ze stadionem:)
I tu się w pełni zgadzam, nie wiem jak oni mają zamiar to zrobić ale będą mieli nie lada problem. Miejmy nadzieje że nie będzie jakiejs pacyfikacji kupców ???

Cytuj
Phenian i 120 metrów pod ziemią

WOW  :o :o

Studium wykonalności nie ma nic wspólnego z Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji. Decyzja lokalizacyjna jest tylko pierwotnym określeniem na jakich zasadach ma być przeprowadzona inwestycja. Czyli co nalzeży zawrzeć w projekcie budowlanym i jaki obszar może zająć - co wcale nie znaczy że zajmie cały ten obszar określony w decyzji. Często "rezerwuje" się w decyzji obszar o wiele większy niż planowana inwestycja faktycznie zajmie. Na tym etapie jest to konieczne gdyż projekt budowlany jest w powijakach albo go nie ma> a Trudno przewidzieć gdzie jakie urządzenia mogą się znaleźć - tory odstawcze, łącznikz  I linią metra, wentylacja, wyjścia ze stacji itd itp. Tu pomaga koncepcja opracowywana przed wydaniem decyzji lokalizacyjnej.

Z kolei Studium wykonalności jest to podstawowe opracowanie dzięki któremu możemy się starać o dotację z Unii Europejskiej. Czyli całkiem inny etap i inna płaszczyzna... Najważniejsze aby decyzja lokalizacyjna się uprawomocniła...
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Wrzesień 18, 2007, 03:27:08 pm
Czy to znaczy że jest już decyzja środowiskowa, odnośnie budowy centralnego odcinka II linii metra?
http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new/?dzial=komunikaty&ak_id=12887&kat=9 (http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new/?dzial=komunikaty&ak_id=12887&kat=9)
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: robertuzw w Wrzesień 19, 2007, 08:23:41 am
Decyzja to może i jest chociaż chyba nie jest najlepiej z postępem prac na II linii:
Cytuj
Druga linia metra, którą mieliśmy dojechać na mecze Euro 2012, w lesie. Z 25 mln zł zaplanowanych w tym roku na przygotowania do budowy urzędnicy zdołali wydać zaledwie pół procent
 


Centralny odcinek drugiej linii metraPodziemnej linii wschód-zachód nie mogą się doczekać warszawiacy, którzy codziennie stoją w korkach na mostach przez Wisłę. Liczą na to, że inwestycję przyspieszą mistrzostwa Europy w piłce nożnej - jedną ze stacji pierwszego odcinka od ronda Daszyńskiego na Woli pod Świętokrzyską do Dworca Wileńskiego zaplanowano koło nowego Stadionu Narodowego na Pradze.

Tyle że z budową metra urzędnicy na razie wcale się nie spieszą. W pierwszym półroczu na przygotowania do budowy wykorzystali zaledwie 100 tys. zł. To niewiele, bo w tegorocznym budżecie miasta ratusz zaplanował na ten cel 25 mln zł.

Jednym z powodów poślizgu jest zmiana koncepcji budowy. Rok temu szefowie Metra Warszawskiego i ówczesny komisarz miasta Kazimierz Marcinkiewicz zapowiadali, że wiosną 2007 r. poznamy firmę, która zaprojektuje i zbuduje centralny odcinek drugiej linii. Zdecydowano jednak, że projekt architektoniczny będzie zamówiony osobno. Wciąż nie wiadomo, kto go przygotuje. Konkurs w tej sprawie ma być rozstrzygnięty we wrześniu. Ale potem będą negocjowane warunki przygotowania projektu, który zostanie ukończony najwcześniej zimą.

Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego, przyznaje, że w tym roku nie uda się wydać 25 mln zł. Przewiduje, że jego firma wykorzysta mniej niż połowę tej kwoty (ok. 11 mln zł), bo opóźniają się też kolejne ekspertyzy. Nie powstanie ocena wpływu drgań z tuneli metra na okoliczne budynki. Opóźnienie ma też tzw. studium wykonalności drugiej linii, które ma być dołączone do wniosku o jej dofinansowanie z Unii Europejskiej. Metro Warszawskie po raz kolejny każe poprawiać ten dokument wykonawcy.

W dodatku ciągle powtarzają się zakusy, by odginać tunele. Wiosną pisaliśmy o żądaniach Urzędu Transportu Kolejowego - chciał, by jedną ze stacji przenieść z ronda ONZ pod Dworzec Centralny. Potem Tramwaje Warszawskie zaprotestowały, bo druga linia ma przecinać teren zajezdni przy Młynarskiej. Wczoraj Mieczysław Reksnis z miejskiego biura drogownictwa i komunikacji zapewnił "Gazetę", że spory zostały ostatecznie przecięte i wszystko zostaje po staremu.

Mimo coraz większych opóźnień ratusz utrzymuje, że i tak zdąży z drugą linią na Euro 2012. - Cały przyszły rok rezerwujemy na wybór wykonawcy. Budowa zacznie się w 2009 r. Liczymy, że skończy się w grudniu 2011 r. i zostanie jeszcze kilka miesięcy na odbiory techniczne. Zagrożeniem mogą być tylko protesty i przedłużające się przetargi - twierdzi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Pozostaje też problem pieniędzy. Wstępny kosztorys zakładał, że inwestycja pochłonie 2,7 mld zł. Przygotowania do budowy trwają jednak już tak długo, że według wstępnych obliczeń firm szykujących studium wykonalności drugiej linii metra kwota ta wzrośnie do 3,5 mld zł.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

Oj ciężko będzie, oj ciężko  :-\
Tytuł: Odp: II linia metra
Wiadomość wysłana przez: snecz w Wrzesień 20, 2007, 08:29:19 am
Faktycznie może być słabo. Tak z Euro 2012 jak i z tym metrem.
Ale myślmy pozytywnie.  :)