Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/platne/serwer288481/public_html/powisle.waw.pl/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/platne/serwer288481/public_html/powisle.waw.pl/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
II linia metra

Autor Wątek: II linia metra  (Przeczytany 31362 razy)

Offline filosss

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
Odp: II linia metra
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 26, 2007, 11:20:11 am »
Cytuj
No mnie osobiście cieszy wydanie decyzji lokalizacyjnej
Nie no mnie też jak najbardziej cieszy ta decyzja ale to przeczytałem w stołecznej
Cytuj
...Okazuje się, że władze metra teraz chcą zamawiać kolejne analizy. Kończone właśnie studium wykonalności to za mało. Będzie ono pokazywało trasę w skali 1:500. Metro chce mieć jeszcze bardziej szczegółową koncepcję - w skali 1:250. - Chodzi o to, żeby linię metra dokładnie wrysować w miasto, tak by później uniknąć niespodzianek - mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego...
Pełny tekst tu:http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4047475.html

i zachwycony nie jestem, aczkolwiek nie wiem czy to się wiąże z wydaniem kolejnej decyzji lokalizacyjnej czy jak ??? i czy ta informacja jest w miarę rzetelna :-\

Cytuj
Gorzej ze stadionem:)
I tu się w pełni zgadzam, nie wiem jak oni mają zamiar to zrobić ale będą mieli nie lada problem. Miejmy nadzieje że nie będzie jakiejs pacyfikacji kupców ???

Cytuj
Phenian i 120 metrów pod ziemią

WOW  :o :o

Studium wykonalności nie ma nic wspólnego z Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji. Decyzja lokalizacyjna jest tylko pierwotnym określeniem na jakich zasadach ma być przeprowadzona inwestycja. Czyli co nalzeży zawrzeć w projekcie budowlanym i jaki obszar może zająć - co wcale nie znaczy że zajmie cały ten obszar określony w decyzji. Często "rezerwuje" się w decyzji obszar o wiele większy niż planowana inwestycja faktycznie zajmie. Na tym etapie jest to konieczne gdyż projekt budowlany jest w powijakach albo go nie ma> a Trudno przewidzieć gdzie jakie urządzenia mogą się znaleźć - tory odstawcze, łącznikz  I linią metra, wentylacja, wyjścia ze stacji itd itp. Tu pomaga koncepcja opracowywana przed wydaniem decyzji lokalizacyjnej.

Z kolei Studium wykonalności jest to podstawowe opracowanie dzięki któremu możemy się starać o dotację z Unii Europejskiej. Czyli całkiem inny etap i inna płaszczyzna... Najważniejsze aby decyzja lokalizacyjna się uprawomocniła...

Offline robertuzw

  • Stały Bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
  • myPOG
    • Zobacz profil
    • "Dzikie bzykanie w lesie pod Spałą"
Odp: II linia metra
« Odpowiedź #16 dnia: Września 18, 2007, 03:27:08 pm »
Czy to znaczy że jest już decyzja środowiskowa, odnośnie budowy centralnego odcinka II linii metra?
http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/new/?dzial=komunikaty&ak_id=12887&kat=9
« Ostatnia zmiana: Września 19, 2007, 08:15:55 am wysłana przez robertuzw »

Offline robertuzw

  • Stały Bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
  • myPOG
    • Zobacz profil
    • "Dzikie bzykanie w lesie pod Spałą"
Odp: II linia metra
« Odpowiedź #17 dnia: Września 19, 2007, 08:23:41 am »
Decyzja to może i jest chociaż chyba nie jest najlepiej z postępem prac na II linii:
Cytuj
Druga linia metra, którą mieliśmy dojechać na mecze Euro 2012, w lesie. Z 25 mln zł zaplanowanych w tym roku na przygotowania do budowy urzędnicy zdołali wydać zaledwie pół procent
 


Centralny odcinek drugiej linii metraPodziemnej linii wschód-zachód nie mogą się doczekać warszawiacy, którzy codziennie stoją w korkach na mostach przez Wisłę. Liczą na to, że inwestycję przyspieszą mistrzostwa Europy w piłce nożnej - jedną ze stacji pierwszego odcinka od ronda Daszyńskiego na Woli pod Świętokrzyską do Dworca Wileńskiego zaplanowano koło nowego Stadionu Narodowego na Pradze.

Tyle że z budową metra urzędnicy na razie wcale się nie spieszą. W pierwszym półroczu na przygotowania do budowy wykorzystali zaledwie 100 tys. zł. To niewiele, bo w tegorocznym budżecie miasta ratusz zaplanował na ten cel 25 mln zł.

Jednym z powodów poślizgu jest zmiana koncepcji budowy. Rok temu szefowie Metra Warszawskiego i ówczesny komisarz miasta Kazimierz Marcinkiewicz zapowiadali, że wiosną 2007 r. poznamy firmę, która zaprojektuje i zbuduje centralny odcinek drugiej linii. Zdecydowano jednak, że projekt architektoniczny będzie zamówiony osobno. Wciąż nie wiadomo, kto go przygotuje. Konkurs w tej sprawie ma być rozstrzygnięty we wrześniu. Ale potem będą negocjowane warunki przygotowania projektu, który zostanie ukończony najwcześniej zimą.

Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego, przyznaje, że w tym roku nie uda się wydać 25 mln zł. Przewiduje, że jego firma wykorzysta mniej niż połowę tej kwoty (ok. 11 mln zł), bo opóźniają się też kolejne ekspertyzy. Nie powstanie ocena wpływu drgań z tuneli metra na okoliczne budynki. Opóźnienie ma też tzw. studium wykonalności drugiej linii, które ma być dołączone do wniosku o jej dofinansowanie z Unii Europejskiej. Metro Warszawskie po raz kolejny każe poprawiać ten dokument wykonawcy.

W dodatku ciągle powtarzają się zakusy, by odginać tunele. Wiosną pisaliśmy o żądaniach Urzędu Transportu Kolejowego - chciał, by jedną ze stacji przenieść z ronda ONZ pod Dworzec Centralny. Potem Tramwaje Warszawskie zaprotestowały, bo druga linia ma przecinać teren zajezdni przy Młynarskiej. Wczoraj Mieczysław Reksnis z miejskiego biura drogownictwa i komunikacji zapewnił "Gazetę", że spory zostały ostatecznie przecięte i wszystko zostaje po staremu.

Mimo coraz większych opóźnień ratusz utrzymuje, że i tak zdąży z drugą linią na Euro 2012. - Cały przyszły rok rezerwujemy na wybór wykonawcy. Budowa zacznie się w 2009 r. Liczymy, że skończy się w grudniu 2011 r. i zostanie jeszcze kilka miesięcy na odbiory techniczne. Zagrożeniem mogą być tylko protesty i przedłużające się przetargi - twierdzi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Pozostaje też problem pieniędzy. Wstępny kosztorys zakładał, że inwestycja pochłonie 2,7 mld zł. Przygotowania do budowy trwają jednak już tak długo, że według wstępnych obliczeń firm szykujących studium wykonalności drugiej linii metra kwota ta wzrośnie do 3,5 mld zł.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

Oj ciężko będzie, oj ciężko  :-\

Offline snecz

  • Global Moderator
  • Bohater Forum
  • *****
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: II linia metra
« Odpowiedź #18 dnia: Września 20, 2007, 08:29:19 am »
Faktycznie może być słabo. Tak z Euro 2012 jak i z tym metrem.
Ale myślmy pozytywnie.  :)